Prvi let domaće bespilotne letelice

Domaća bespilotna izviđačka letelica velikog dometa "Pegaz", koja je razvijena u Vojno-tehničkom institutu (VTI) u Žarkovu, uspešno je obavila prvi let. Taktička bespilotna letelica, koja je prvi put predstavljena u junu na sajmu naoružanja i vojne opreme "Partner 2011", razvijana je od marta 2010. godine, a prvi let je obavila u utorak, 4. oktobra. Karakteristike izviđačke bespilotne letelice predviđaju da u vazduhu može da ostane do 12 sati, i da ima operativni radijus od 100 kilometara. Ispod trupa letelica ima prostor za smeštaj tereta u koji se skladišti dnevna i noćna kamera, laserski obeleživač i laserski daljinomer, a alternativno može da nosi i radar. Letelica za poletanje i sletanje može da koristi tvrde podloge, betonske ili travnate, dužine do 400 metara a za slučaj prinudnog sletanja ima i padobran. "Pegaz" ima motor od 43 konjske snage, pokreće je drvena dvokraka elisa a trup i krila su joj izrađeni od kompozitnih materijala. Ima raspon krila od 6,34 metra, dužinu od 5,4 metra i maksimalnu brzinu od 200 kilometra na sat. Može da leti do 3.000 metra visine, uz brzinu krstarenja od 150 kilometara na sat.

Prvi let domaće bespilotne leteliceDomaća bespilotna izviđačka letelica velikog dometa "Pegaz", koja je razvijena u Vojno-tehničkom institutu (VTI) u Žarkovu, uspešno je obavila prvi let, objavljeno je na sajtu te naučne ustanove.

Taktička bespilotna letelica, koja je prvi put predstavljena u junu na sajmu naoružanja i vojne opreme "Partner 2011", razvijana je od marta 2010. godine, a prvi let je obavila u utorak, 4. oktobra.

Karakteristike izviđačke bespilotne letelice predviđaju da u vazduhu može da ostane do 12 sati, i da ima operativni radijus od 100 kilometara.

Ispod trupa letelica ima prostor za smeštaj tereta u koji se skladišti dnevna i noćna kamera, laserski obeleživač i laserski daljinomer, a alternativno može da nosi i radar.

Letelica za poletanje i sletanje može da koristi tvrde podloge, betonske ili travnate, dužine do 400 metara a za slučaj prinudnog sletanja ima i padobran.

"Pegaz" ima motor od 43 konjske snage, pokreće je drvena dvokraka elisa a trup i krila su joj izrađeni od kompozitnih materijala. Ima raspon krila od 6,34 metra, dužinu od 5,4 metra i maksimalnu brzinu od 200 kilometra na sat.

Može da leti do 3.000 metra visine, uz brzinu krstarenja od 150 kilometara na sat.

Osim u vojne svrhe, "Pegaz" može da se koristi za praćenje stanja na saobraćajnicama, monitoring granica, nadgledanje područja zahvaćenih elementarnim nepogodama, kao i u policijskim akcijama potrage i potere.

Vojska Srbije u naoružanju ima malu izraelsku bespilotnu letelicu "Orbiter", a uskoro se očekuje i uvođenje u naoružanje prve domaće male bespilotne letelice "Vrabac", takođe napravljene u VTI-u.

Trenutno je u VTI-u u razvoju srednja izviđačka bespilotna letelica "IBL-2000"

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik